اخبار

ارسال راکتور واحد هیدروتیریتینگ (Hydro treating Unit) پالایشگاه نفت شیراز

ارسال راکتور واحد هیدروتیریتینگ (Hydro treating Unit) پالایشگاه نفت شیراز

ارسال راکتور واحد هیدروتیریتینگ (Hydro treating Unit) پالایشگاه نفت شیراز
رآکتور R-1501 جهت استفاده در پروژه ی افزایش ظرفیت 26000 بشکه در روز پالایشگاه نفت شیراز که شامل Distillate Hydro treating Unit (DHT) ، Sulphur Recovery Complex (SRC) و Hydrogen Production Unit (HPU) است، استفاده خواهد شد. مشخصات این رآکتور به شرح زیر است:
قطر داخلی تجهیز D=3,300mm
طول کلی تجهیز L=33,000mm
وزن W=240,000 kg
فشار طراحی P=55 barg
دمای طراحی T=425 oC
جنس بدنه ی این رآکتور از نوع فولاد کم آلیاژ 1.25Cr-0.5Mo مقاوم به حرارت است و با توجه به اینکه محتویات این تجهیز دارای ترکیبات سولفور بوده و نیز خورندگی بالا خواهد بود، سطوح داخلی با لایه ای از جنس استنلس استیل پوشیده شده اند.

واحد هیدروتیریتینگ (Hydr otreating Unit) یا فرآیندهای تصفیه با هیدروژن

رآکتور R-1501 جهت استفاده در پروژه ی افزایش ظرفیت 26000 بشکه در روز پالایشگاه نفت شیراز که شامل Distillate Hydro treating Unit (DHT) ، Sulphur Recovery Complex (SRC) و Hydrogen Production Unit (HPU) است، استفاده خواهد شد. مشخصات این رآکتور به شرح زیر است:

 

قطر داخلی تجهیز   D=3,300 mm

طول کلی تجهیز    L=33,000 mm

وزن                  W=240,000 kg

فشار طراحی           P=55 barg

دمای طراحی            T=425 oC

آقای مهندس علی قمی طراح مکانیکی این تجهیز با گفتگو با روابط عمومی و صنعتی گفتند:جنس بدنه ی این رآکتور از نوع فولاد کم آلیاژ 1.25Cr-0.5Mo مقاوم به حرارت است و با توجه به اینکه محتویات این تجهیز دارای ترکیبات سولفور بوده و نیز خورندگی بالا خواهد بود، سطوح داخلی با لایه ای از جنس استنلس استیل پوشیده شده اند.

در راکتور با توجه به اینکه جریان هیدروژن وارد می شود، در صورت بروز نشتی، امکان وقوع انفجار و خارج شدن راکتور از شرایط عملیاتی  وجود خواهد داشت.

در این واحد ها، هدف بهبود کیفیت محصول است و این عمل تحت فشار هیدروژن و در مجاورت کاتالیست انجام می شود و کار اصلی آن سولفورزدایی و نیتروژن زدایی از ترکیبات پالایشی می باشد.


 

مجری این طرح شرکت ایرانی ODCC و تحت لیسانس Honeywell UOP  انجام می شود و کلیه مراحل طراحی مکانیکی، انتخاب و خرید مواد اولیه، ساخت و انجام تستهای مربوطه توسط کارشناسان و کارکنان متخصص و ماهر شرکت صنایع آذرآب انجام شده است.

 

 

  

۲۳ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۳۳
تعداد بازدید : ۵۶۷
کد خبر : ۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید