چشم انداز

ایدئولوژی مرکزی یا ارزش‌های مرکزی که خمیرمایۀ دیدگاه آذر آب را تشکیل می‌دهد، ‏در اصول زیر نهفته است:
  • فعلیت در فلسفه زبانی، نه فقط تحلیل زبانی
  • کشف یک کل بهم بسته (یک میثاق و یا چسب سازمانی) که اعضای سازمان را بهم ‏مرتبط می‌نماید
  • نظامات جدید به جای نظامات قدیم ‏
  • خاتمه دادن به رقابت های ایدئولوژیک کارکنان و تفاهم بر سر مفاهیم عالیه مشترک ‏
  • ایجاد یک نظام ارگانیکی با خرد اجتماعی و اخلاقی لازم (هنجارهای جدید فرهنگی) ‏
  • مشروعیت و مقبولیت سازمان برای کارکنان و مشتریان (متضمن هزینه – فایده ‏اجتماعی) ‏
  • هویت سازمانی از ایدئولوژی سازمانی سرچشمه می گیرد و به شرح ذیل تعیین می شود: ‏
  • ایجاد نهادهای استراتژیک با فراگردهای دائمی، حرکت های فکری، توافقات جمعی
  • ایجاد سازمانی با پویائی گروهی و طرح مفروضات اساسی (تازه پردازی‌ها) و اثر بخش
  • بازاندیشی بنیادین در طرح ها، ذهن ها و پیش داوری‌ها
  • ایجاد نظامات جدید مدیریتی و سازمانی
  • ایجاد فرهنگ نوین سازمانی در فعالیت‌های مرتبط ‏
  • آینده‌نگری یا چشم‌انداز آذرآب به شرح ذیل می‌باشد:‏
  • ارزش‌های مرکزی:

    • توسعه و تقویت روحیه و ارزش‌های اسلامی کارکنان
    • رشد و ارتقاء جامعۀ صنعتی با تکیه بر ارزش‌های اسلامی
    • اعتلای عزت نفس و توجه به کرامت انسان
    • اصل خودباوری و خود اتکائی
    • دستیابی به انسان‌های خلاق و چند بعدی از لحاظ تخصصی
  • قصد و عزم: ‏

    • صنایع آذرآب باید در دنیای صنعت بدرخشد.‏
    • ورود به بازارهای جهانی
    • ایجاد توانمندی بین‌المللی در صنعت سنگین و جلب رضایت مشتریان در جهت ‏تسخیر بازارهای هدف
    • همسو شدن با تکنولوژی های بین‌المللی و ایجاد تحول در صنایع اساسی ‏
  • اهداف جاه طلبانه ‏ (‏BHAGS‏): ‏

    • تبدیل آذرآب به یک شرکت پیمان‌کار عمومی (‏I.G.C‏)‏
    • تبدیل شرکت آذرآب به یک شرکت با تکنولوژی برتر ‏
  • چشم انداز: ‏

    • تسخیر بازارهای ملی و منطقه‌ای
    • پیشتاز صنایع سنگین در منطقه
    • توانمندی بین‌المللی درصنعت سنگین
    • دستیابی به رشد متوسط سالانه 20% در فروش محصولات و خدمات‏