اخبار

آذرآب، پیشرو در بومی سازی تجهیزات صنعتی ایران

مدیر طراحی پروژه های نیروگاهی شرکت صنایع آذر آب گفت ، این شرکت با طراحی و اجرای پروژه های بزرگ صنعتی و ساخت تجهیزات خاص، سهم عمده ای در بومی سازی صنایع ایران داشته است .

مصاحبه با آقای گرج43

 

قاضی سعیدی مدیر طراحی پروژه های نیروگاهی شرکت صنایع آذرآب، این شرکت را در طراحی، ساخت و تامین تجهیزات صنایع نیروگاهی، پالایشگاهی، پتروشیمی و سیمان پیشرو خواند و گفت: آذر آب با برخورداری از نیروهای دانش آموخته و مجرب و با بهره گیری از نرم افزار ها و سخت افزارهای پیشرفته و نیز ارتباط با شرکت های صاحب نام بین المللی توانسته است با انجام پروژه های بزرگ و حساس در صنایع و ساخت تجهیزات خاص، سهم عمده ای  در بومی سازی صنایع در کشور داشته و محصولات متنوعی را با بالاترین درجه کیفی و استانداردهای روز دنیا ، مطابق با نیاز کارفرما طراحی وتولید کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آذرآب، مهندس محمدرضا قاضی سعیدی، افزود: آذرآب ، به صورت تخصصی در طراحی و ساخت و نصب و راه اندازی انواع بویلر ها، مخازن ذخیره و تحت فشار، مبدل های حرارتی، برجها و راکتور ها، تجهیزات سنگین کارخانجات سیمان و فولاد سازی و غیره فعالیت مستمر داشته و توانسته است ضمن مشارکت در بسیاری از پروژه های بزرگ داخلی، در بازارهای بین المللی نیز وارد شود.

مدیر طراحی آذرآب با تاکید بر وجود یک ساختار تخصصی و متکی بر دانش در شرکت، اظهار داشت: این شرکت به منظور رقابت در مناقصات داخلی و بین المللی و تامین کامل خواسته های مشتریان، ضمن اخذ لیسانس و دانش فنی از شرکت های صاحب   نام همچون شرکت IHI ژاپن، فاستر ویلر اسپانیا درزمینه تکنولوژی انواع بویلر (حرارتی و بازیاب ) و شرکت  JSWژاپن در زمینه تکنولوژی برجهای پالایشگاهی، مخازن و راکتور و بهره گیری از استانداردهای روز دنیا و همچنین همکاری با سایر شرکت های به نام صنعتی توانسته است پروژه ها را مطابق خواست کارفرمایان طراحی و تامین کرده و پشتیبانی های فنی لازم را نیز در زمان بهره برداری و هر زمان که  مورد نیاز باشد، ارائه کند .

وی افزود: این مهم یکی از مزایای خاص این شرکت در مقایسه با سایر شرکت های تامین کننده است که معمولا طراحی را در خارج از کشور انجام می دهند و فاقد یک ساختار کامل در تمام بخش های اجرای پروژه در ایران هستند.

قاضی سعیدی، شرکت صنایع آذرآب را یک شرکت تخصصی و منحصر به فرد در تولید بویلر در کشور دانست و گفت: یکی از حوزه های کاری و تخصصی شرکت صنایع آذرآب طراحی و ساخت انواع بویلر جهت تولید بخار با فشار و دمای بالا، مطابق نیاز مشتری به همراه تجهیزات وابسته است که با توجه به برخورداری از پتاسیل های لازم در تولید این تجهیز و تکنولوژی و دانش فنی مربوطه، این شرکت توانسته جایگاه ویژه ای را در کشورکسب نماید.

وی به انتقال تکنولوژی و دانش فنی در خصوص بویلرهای حرارتی اشاره کرد و گفت: این تکنولوژی در رنج تولید بخار از 20 تن بر ساعت  تا 2200 تن بر ساعت  با شرکت IHI ژاپنی است که در نوع خود از کاملترین انواع قرارداد های انتقال تکنولوژی  است.

وی اضافه کرد: شرکت IHI ژاپن دانش فنی و تکنولوژی بویلر را در کلیه بخش ها شامل طراحی، ساخت و تولید و راه اندازی تا مرحله تست و تحویل مدارک طبقه بندی شده و همچنین آموزش حضوری و حین انجام کار در ژاپن و ایران را به این شرکت منتقل کرده و آذرآب نیز با انجام چندین پروژه مشترک با شرکت مذکور، توانسته عنوان انحصاری این تکنولوژی و دانش در ایران را کسب نماید.

وی همچنین افزود: شرکت آذرآب در بخش بویلر های بازیاب حرارتی نیز که در پایین دست توربین های گاز نصب می گردند در دو نوع بدون مشعل و با مشعل کمکی، با همکاری شرکت فاستر ویلر اسپانیا و با اعزام تیم تخصصی جهت آموزش، موفق به اخذ دانش فنی شده و تاکنون توانسته است در رقابت با شرکت های بین المللی و صاحب نام،  پروژه های زیادی را به صورت EPC  انجام و تحویل بدهد.

مدیر طراحی پروژه های نیروگاهی شرکت، چیدمان کلیه ابزارآلات و تجهیزات ساخت و تست و فرایند های بالادستی و پایین دستی تولید و پشتیبانی تولید در یک کارگاه را از مزیت های شرکت دانسته و گفت:  به صورت تخصصی پلتفرم های ساخت بویلر و سایر تجهیزات تخصصی صنایع نیرو گاهی و نفت و گاز در ابعاد وسیع و با در نظر گرفتن قابلیت های انحصاری در ساخت و تولید در فضای کارخانه، به طور کامل جانمایی شده است که در مقایسه با شرکت های مشابه بین المللی، حاکی از حرفه ای بودن کارگاه و تخصصی بودن آن از نظر کمی و کیفی تجهیزات، است.

وی افزود: وجود این یکپارچگی و توالی در پلتفرم های مهندسی و ساخت، ضمن افزایش کیفیت و سرعت مراحل تولید محصول، موجب ایجاد مزیت رقابتی بسیار بالا درساخت، تست و کنترل های مربوطه، می شود.

مهندس قاضی سعیدی، به توانمندی های شرکت در طراحی تجهیزات و ماشین آلات کارخانجات مختلف اشاره کرد و گفت: این شرکت با بهرمندی از نرم افزار های تخصصی و تحت لیسانس در هر فرایند، طراحی ها را مطابق با استانداردهای روز دنیا  و مطابق با نیاز مشتری انجام می دهد.

وی اضافه کرد: آموزش های تخصصی در بخش های طراحی و مهندسی و سایر بخش های ستادی و پشتیبانی تولید به صورت همزمان و موازی با تجهیز کارگاه آذرآب انجام شده است که این موضوع ضمن اثر بخشی مفید در فرایند انتقال دانش فنی و ایجاد هماهنگی در کلیه فرایند ها موجب می گردد که محصول در بهترین کیفیت ممکن تولید و با کمترین انحراف از مشخصات قراردادی، تحویل مشتری گردد .

وی با اشاره به توانمندی های شرکت دراجرای پروژه های مختلف در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاه و سیمان و سایر صنایع اظهار امیدواری کرد تا ضمن استفاده از دانش فنی و تکنولوژی های این شرکت در ارتقا سطح دانش فنی و تخصصی و بومی سازی بسیاری از تجهیزات، با حمایت کارفرمایان و سازمان های مرتبط، شرایط ارتقاء و بهرمندی از این مجموعه که از سرمایه های ملی محسوب می گردد، بیش از پیش فراهم شود.

خاطر نشان می سازد شرکت صنایع آذرآب یک هلدینگ ساخت ‌و ساز است که در زمینه ساخت نیازهای پالایشگاه‌های گاز، مجتمع‌های پتروشیمی، زیرساخت‌های صنعتی، سیمان و نیروگاه‌های برق ‌آبی فعالیت می‌کند و ساخت انواع بویلرهای صنعتی، توربین های آبی برای سدهای کشور و نیز اجرای طرح های بزرگ ملی مانند ساخت دیگ های بخار نیروگاه های حرارتی، نیروگاه های سیکل ترکیبی، ساخت مخازن، مبدل ها و برج ها در پروژه های روغن سازی پالایشگاه ها، در کارنامه آن درج شده است.

۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳
تعداد بازدید : ۴,۶۹۲
کد خبر : ۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید