اخبار

معاون بازاریابی و توسعه بازار شرکت آذرآب گفت : این شرکت نقش اساسی و تعیین کننده ای در طراحی، ساخت، نصب وراه اندازی تجهیزات سنگین و فوق سنگین در صنعت کشور داشته است.

مصاحبه با آقای گرج43
مصاحبه با آقای گرجی 2

 

احمد گرجی معاون بازاریابی و توسعه بازار شرکت آذر آب در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد برتر گفت : این شرکت بعنوان مجری پروژه های بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی، پتروشیمی، سیمان، فولاد و صنایع وابسته، در توسعه صنعت کشور نقش بسزایی داشته است.

گرجی افزود، یکی از مزیت های شرکت آذرب برخورداری از دانش فنی پیشرفته و روزآمد، نیروی انسانی متخصص و مجرب و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری منحصر بفرد است.

وی گفت: تامین محصولاتی نظیر بویلرهای بخار نیروگاهی، بویلرهای بازیاب حرارتی، دیگ های بخار پکیج و صنعتی، تجهیزات فوق سنگین نیروگاه های آبی، انواع مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی، برج های تقطیر، راکتورها، تجهیزات اصلی مورد نیازکارخانجات سیمان و فولاد، حاصل تلاش متخصصان توانمند این شرکت طی 30 سال گذشته بوده است که صرفنظر از هزینه فایده آن از نظر صنعتی و اقتصادی، بسیاری از ناممکن ها را در داخل کشور ممکن ساخته است.

    معاون مدیرعامل آذرآب گفت : در سایه فعالیت های گسترده آذر آب ، توسعه بخش انرژی کشور به شکلی وام دار صنعت آذر آب است .

وی گفت: این شرکت همواره تلاش کرده است با استفاده از امکانات و تجربیات بدست آمده و نیز با هم افزایی شرکت های صاحب نام و دارنده فناوری نوین حضوری موثر و پایدار در اجرای پروژه های بزرگ صنعتی در کشور داشته باشد.

معاون شرکت صنایع آذرآب، با اشاره به ضرورت برخورداری از دانش فنی پیشرفته و روزآمد برای اجرای پروژه های بزرگ صنعتی گفت: مدیریت دانش، انتقال فن آوری، لیسانس و همکاری مشترک با شرکت های معتبر بین المللی از گذشته تا به حال همواره در دستور کار بوده و کسب دانش فنی درزمینه های طراحی، مهندسی، ساخت، نصب و راه اندازی انواع دیگ های بخار، مخازن تحت فشار وذخیره، برج های تقطیر،مبدل های حرارتی ، گرمکن های هوا از طریق انعقاد قرارداد های همکاری فنی با  شرکت های   IHI ژاپن، گادلیوس GKK ، JSW  ژاپن،  ABB ایتالیا ، فاستر ویلر اسپانیا و شرکت هاربین چین، در همین راستا بوده است .

گرجی با تاکید بر اینکه دستیابی به موفقیت کامل درزمینه انتقال تکنولوژی ودریافت دانش فنی، متناسب با نیاز کشو، نیازمند تدابیرخاصی است، اظهارداشت: این موفقیت علاوه برضرورت تامین ماشین آلات، تجهیزات و سخت افزار به عوامل تاثیر گذار دیگری نظیر نیروی انسانی، ساختارسازمانی و بستر مناسب محیطی جهت بکار گیری این تکنولوژی نیز بستگی دارد.

وی افزود: در دوره های گذشته انتقال تکنولوژی دراین شرکت صورت گرفته و دانش مربوطه نیز به متخصصین فعلی منتقل و موفقیت نسبی نیز حاصل شده است، ولی پاسخگوی نیاز روز افزون امروز کشور نیست، لذا کسب موفقیت در تامین نیازهای امروز بازار داخلی و منطقه ای رویکردی جدیدی را می‌طلبد و می بایستی تدابیر لازم اندیشیده شود.

گرجی با تبیین رویکرد جدید شرکت آذر آب گفت: خوشبختانه با توجه به رشد کشور در سطوح مختلف علمی و فنی ، موضوع انتقال تکنولوژی و دانش فنی از خارج کشور در مقایسه با دهه های  قبل دیگر یک الزام مطلق نیست و خوشبختانه برای دستیابی به دانش مورد نیاز ابزارها و انتخاب های متنوع تری در دسترس می باشد . لیکن  در موارد خاص و استثنایی نیز می توان با بهره گیری از برخی نرم افزارها، دوره های آموزشی و فرصت های بوجود آمده از همکاری مشترک با شرکت های صاحب دانش و فناوری ، نیازهای داخلی را تامین کرد.

معاون شرکت با اذعان به توانمندی ها و قابلیت هایی که شرکت از آن برخوردار است، اظهار داشت: این شرکت در سال های اخیر و به مرور زمان به دلیل شرایط نامناسب محیط کسب و کار و همچنین نادیده گرفتن اهلیت در خصوصی سازی با مشکلاتی مواجه شد که خوشبختانه مدیریت جدید شرکت با واقع بینی و بهره‌گیری از فرصت‌های پیش رو توانسته است این مشکلات را مدیریت نماید.

معاون مدیر عامل آذراب  دلبستگی، وفاداری، تعصب، دانش و توانمندی کارکنان شرکت در سطوح و رده های مختلف را پشتوانه اصلی آذر آب در مسیرتوسعه و تعالی دانسته و اظهار امیدواری کرد: با اتکا به این پتانسیل عظیم و ارزشمند و  با اصلاح ساختار و  ورود به پروژه های کلانEPC   وPCF   و با حمایت مسئولین و مدیران ارشد صنعتی دست اندرکار، این سرمایه عظیم ملی در امر توسعه صنعتی کشور بیش از پیش به کار گرفته شود.

وی افزود: ما می توانیم با رویکرد ورود به پروژه های متوسط و بزرگ به روش طرح و ساخت و معرفی شرکت آذراب به عنوان  ارائه دهنده راهکار های یکپارچه مهندسی یا Total Solution در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع نیروگاهی و صنایع معدنی و فلزی برای شرکت ارزش افزوده ایجاد نموده و از دستاوردهای مهم آن مانند فراهم شدن امکان بازسازی و نوسازی تجهیزات و تکنولوژی، ایجاد رفاه برای کارکنان، افزایش توانمندی های تخصصی از طریق جذب  نیروها و دانش آموختگان جدید و کمک به اشتغالزایی و غیره بهره مند گردیم.

گرجی توسعه بازار و تنوع بخشی به سبد درآمدی portfolio در شرکت از طریق گام نهادن به عرصه های جدید را ازجمله نتایج این رویکرد دانست و گفت: برنامه ریزی، تعیین و تبیین ماموریت های جدید و نیز تغییرات ساختاری متناسب با ماموریت های مورد نظر در راستای ایجاد واحدهای راهبردی کسب و کار مستقل یا همان SBU  ها، باعث ارتقای بهره وری در شرکت خواهد شد و انشاالله شاهد موفقیت آذرآب در عرصه رقابت با شرکت های فعال در بازار داخلی و منطقه ای و درنتیجه  سود آوری پایدار در آذراب خواهیم بود .

معاون شرکت آذرآب، با تاکید بر اینکه  نیل به  موفقیت به شدت به خلق مزیت رقابتی وابسته است، افزود: درک صحیح از ساختار بازار، نوآوری در شرکت از طریق مدیریت دانش و توانمندی استفاده بهینه از تکنولوژی و سرمایه های انسانی، پاسخگویی به مشتریان و توجه به کیفیت محصولات از جمله مهمترین عوامل  داخلی موفقیت یک سازمان  است، ضمن اینکه  مهمترین عوامل بیرونی اثر گذار در رشد و تعالی آذرآب حمایت دولت و حاکمیت، امکان استفاده به هنگام از منابع مالی و تسهیلات بانکی و آگاهی صاحبان سهام از چشم انداز روشن پیش روی آذرآب می باشد که بحمدالله همکاری و حمایت های خوبی انجام شده و ادامه این حمایت ها می تواند در پیشبرد اهداف و برنامه های شرکت نقش موثر بسزایی داشته باشد.

معاون بازاریابی و توسعه بازار شرکت صنایع آذرآب، دور نمای شرکت را در نیل به موفقیت خوب ارزیابی کرد و افزود: ظهور تقاضاهای جدید در بازار و بویژه معرفی و ارجاع چند پروژه به  شرکت آذراب که به دلایل مختلف به شرکت های خارجی واگذار شده بود، ایجاد تنوع در سبد محصولات شرکت و جلب نظر کارفرمایان و سایر ذینفعان در حمایت از این برند ملی،  نوید بخش آینده ای امید بخش وموفق درپیشبرد اهداف و برنامه های شرکت می باشد.

۱۰ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۵۱
تعداد بازدید : ۲,۰۲۷
کد خبر : ۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید